Thursday, April 7, 2011

aku bukan pemaaf...


kalau di singkap sejarah diri...
pasti banyak ternampak kekurangan...
tapi begitulah...
mana ada manusia sempurna...
kau carilah hingga ke hujung alam...
pasti tidak ketemu...

aku pernah bergayung kerana sebuah permainan...
persisnya ia merangkai ikatan...
namun senda gurau berakhir telingkah...
bengkak hati dibawa pulang...

terkadang hati menjadi marah...
atas entah apa sebabnya...
amarah memacu sentiasa menghunus...
andai ada yang tertikam...
maka berhamburlah segala pencak...

senantiasa diri sukar dikawal...
lantaran kurang jahitan sabar...
bertempik melolong menggegar alam...
mencabar mekar ombak sengketa...

aku tahu aku sekadar lalang...
dipijak direntap habis bergelimpangan...
namun aku tahu...
aku juga bukan pemaaf...

aku bukan pemaaf...

0 comments:

Post a Comment